Z kroniky Včelné díl IX, r. 2001 - Stavby v obci
Kronika Včelné, díl IX., r. 2001
Stavby v obci
Z prostředků Okresního úřadu v Českých Budějovicích se podařilo opravit cestu vedoucí ze silnice III. třídy mezi Včelnou a Rožnovem do obce Roudné. Obnovily se zde také vodní propustky a vyčistila se stoka, aby nedocházelo k zaplavování přilehlého území. Tato cesta ovšem není přístupná pro nákladní automobily a v zimních měsících se neudržuje. V říjnu 2001 také začaly práce na úpravě Družstevní ulice. Práce se týkaly pouze povrchové úpravy vozovky a náklady dosáhly částky 1.381.000,- Kč. Dobrou zprávou také je to, že po několika urgencích Správa a údržba silnic přislíbila do konce roku 2001 obnovit vodorovné značení přechodu pro chodce u autobusových zastávek. Z finančních důvodů se však nepodařilo zahájit práce na úpravě prostranství před restaurací U Kaštanu. Díky malému množství volného kapitálu se také výrazně zpomalila dosavadní investiční výstavba. Výstavba inženýrských sítí v nově vzniklé ulici Luční (u nádraží Českých drah) tak byla financována výhradně z příspěvků vlastníků přilehlých stavebních parcel.
7. června 2001 byl slavnostně zahájen provoz elektrifikované trati Horní Dvořiště - České Budějovice. Podle dokumentace (vedené u obecního úřadu) trvala doba přípravy a realizace této rozsáhlé rekonstrukce více než deset let. Výsledkem je plná elektrifikace, ale i špičkové zabezpečovací a řídící zařízení. Velkých změn doznalo i samotné včelenské nádraží, a to včetně úprav jeho bezprostředního okolí. Zajímavostí je, že trasa současné železnice v katastru obce Včelná je vedena v trase, kterou vytyčil Josef Gerstner, stavitel koněspřežní železnice, v roce 1825.